22 Haziran 2014 Pazar

ıssız kadınlar - nevra bucak






kitaptan kısa bölüm... 


müge kendini tutamayıp ayağa fırladı : 


-- ''evet , haklısın , bu dergiler benim için çok önemli ama gecenin ikisinden sonra değil ! mozart bile gece yarısından sonra taptığı piyanosunu bırakır , sevgilisine sarılırmış . ayrıca ben onun gibi dahi bir sanatçı da değilim !''

ali ona aptallaşmış gözlerle bakarken , müge : 

-- ''ben kadınım , üstelik dul bir kadın . platonik ilişkilerden hiç anlamam , kusura bakma , hoşçakal !'' dedi . 

ali  , kendini toparlayarak kesin , sert bir sesle : 
-- ''beni dinlemeden hiçbir yere gidemezsin . otur , seninle konuşmak istiyorum'' dedi . 


müge , çaresizlikten olduğu kadar , meraktan eski yerine oturdu . ali , önce ona sigara uzatıp yaktı , sonra da kendisine yaktı . yeniden konuştuğunda sesinin tonu yumuşamıştı .

-- ''seni seviyorum , müge...  aydın , ayrıca güzel , ince bir kadınsın . ne var ki... şey... ben...''

müge coşkusunu gizlemeye çalışırken : 

-- ''yaşamında biri olduğu kesin ,'' dedi . ''ama bana bunu çekinmeden söyleyebilirsin''

ali , susmuştu . duraksaması müge'nin sözlerinin doğruluğunu gösterir gibiydi . güvenli , usul bir sesle sordu müge : 

-- ''o kadını benden önce mi tanımıştın ?''

ali , yine konuşmadı , salonun bir köşesindeki bara giderek bardaklara viski doldurdu . müge , soğukkanlılığı elden bırakmamaya çalışarak kendi sessizliğiyle erkeğin yanına yaklaştı , bardaki teburelere yan yana oturdular . ali , içkisinden koca bir yudum aldıktan sonra : 

-- ''evet onu senden önce tanıdım , ama o senin düşündüğün gibi biri değil !'' dedi 

müge , soluk kadar hafif bir sesle : 

-- ''özür dilerim , anlayamadım'' dedi .

ali , gözlerini ondan kaçırırken yavaşça :

-- ''o , kadın değil , erkek !'' dedi .

viski bardağı müge'nin elinden kayıp cam cilalı parkeye düştü , tuzla buz olan kristal parçacıklarının arasından viski yerde sarı bir gölcük oluşturdu . 

aralarında bir süre boğucu , dayanılmaz bir sessizlik oldu . daha sonra ali kendini haklı göstermeye çalışan bir sesle , annesinin iki erkek çocuktan sonra onu kız olarak dünyaya getirmek istediğini , üçüncü bebeğin de yine erkek olduğunu gördüğünde onu kız gibi giydirdiğini , ona oyuncak top-tüfek yerine bebekler aldığını , saçlarını da belli bir yaşa kadar uzattığını , ona kolye bilezik gibi süs eşyaları taktığını anlattı uzun uzun .

müge onun sözlerini kesmeden sabırla dinledi : 

-- ''duygularına karşı değilim , hemcinslerine ilgi duyman yalnızca seni ilgilendirir , ayrıca bu konuda kimseye hesap vermek zorunda değilsin . ne var ki , beni çevren için kullanıp aldattın . senin amacın , benimle göze batacak yerlerde birlikte görünmekti . oysa , durumu tanıştığımızda açıklasaydın , sana çevren için yardım bile ederdim !''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder